En la creació musical, on acaba la tradició i on s’inicia l’avantguarda? Sens dubte tradició i avantguarda són dos termes indissociables perquè tot compositor parteix d’una tradició i de les influències del passat per assolir un llenguatge propi que acaba marcant l’avantguarda musical de la societat en la que viu. En aquest concert en tindrem un exemple clar amb quatre quartets de gran diversitat estètica; el Quartet núm. 4 d’Amadeu Cuscó, en que percebem la petjada dels quartets de Beethoven; Vistes al Mar on Toldrà inspirant-se en el poemari Maragallià parteix de la tradició més genuïna i cristal·litza en un llenguatge mediterrani descriptiu, fresc i original; el Quartet de Pedralbes de Manuel Blancafort, que a través d’un visió neoclàssica transcendeix l’element popular català amb harmonies molt personals; i per finalitzar, el Quartet núm. 2 de Robert Gerhard, una obra de maduresa plena de contrastos i amb textures sonores de gran originalitat fruit d’una personal abstracció del llenguatge. A part podrem gaudir d’una magnífica obra de recent creació com són els Tres Haikus de Josep Maria Guix.
PROGRAMA
Amadeu Cuscó (1876-1942)
Quartet núm. 4 en re menor
I. Allegro
II. --
III. Andante mosso
IV. Allegro molto
Eduard Toldrà (1895-1962)
Vistes al mar
Evocacions poètiques
I. Costa brava. Allegro con brio
II. Nocturn. Lento
III. Veles i reflexes. Molto vivace
Josep Maria Guix (*1967)
Tres Haikus
I. El so de la campana s’expandeix en la boira de l’alba (Basho)
II. Una papallona es mesura Amb un pètal que cau: “A veure qui és més lleu” (Anònim)
III. Soroll de granís. Soroll del telègraf. Paisatge nocturn per la finestra. (Setsujin)
Manuel Blancafort (1897-1987)
Quartet núm. 2 “de Pedralbes"
I. Allegro brioso
II. Vivace
III. Moderato assai
IV. Allegro giocoso
Robert Gerhard (1896-1970)
Quartet núm. 2
I. Lento - II - III - IV - V - VI - VII
VENTA DE ENTRADAS